[ad_1]
– El Teatre Escalante i Dansa València programen quatre espectacles trencadors en el context del festival
– TikTok, batalles de ball i circ mestís conformen una panoràmica d’estils coreogràfics per a despertar l’interés de la joventut
Dansa València ha programat, en col·laboració amb el Teatre Escalante Centre d’Arts Escèniques de la Diputació de València, quatre espectacles amb la vista posada en la formació de nous públics que renoven l’audiència del festival.
L’oferta, distribuïda del 2 al 10 d’abril, suposa en el seu conjunt una panoràmica eclèctica d’estils coreogràfics que poden despertar l’interés d’un públic jove àvid d’alternatives d’oci. Hi ha una reflexió sobre les taules sobre la xarxa social TikTok, una revisió sobre xanques del drama dels refugiats, batalles improvisades de ball i una proposta de carrer que conjumina dansa i circ.
La directora de Dansa València, María José Mora, ha explicat que «en Dansa València ens preguntem com atraure a aqueix públic jove que es reuneix en parcs i places de la ciutat per a ballar i a aqueix altre que reprodueix coreografies de personatges coneguts i les comparteix en xarxes socials».
Referent a això, Mora ha assegurat que es tracta de «un públic potencial per al qual, d’una manera o un altre, la dansa ja es troba entre els seus interessos i maneres de relacionar-se. Per aqueixa raó, hem reunit un conjunt de propostes de dansa contemporània que connecten molt bé amb gustos, estètiques i inquietuds d’adolescents i joves».
En l’adolescència i la vintena, el ball forma part de les dinàmiques socials. Ningú roman indiferent davant un cos en moviment. D’ací, el potencial que la dansa contemporània té com a alternativa d’oci per a la joventut.
Per part seua, la diputada de Teatres de la Diputació de València, Glòria Tello, ha assegurat que «és un honor participar al costat de Dansa València en una programació que reuneix el talent de les nostres creadores i creadors».
Tello ha indicat també que «les propostes sorgides d’aquesta unió obriran escenaris creatius i d’oci al públic jove, despertaran noves vocacions i també els provocaran una reflexió sobre la nostra societat», una iniciativa que «reflecteix així l’esperit de l’Escalante».
Programació
El 2 d’abril s’obri en la plaça de la Verge el Club Mutant, un espai on se succeiran les batalles de ball. Hi haurà lides entre ballarins de contemporani, hiphop, ‘breaking’, ‘popping’, electro i flamenc al ritme de la selecció musical secreta d’un DJ.
La creativitat, la improvisació i la musicalitat són claus per a alçar-se vencedor en un projecte impulsat per Julia Zac i Inka Romaní, que tracta de dinamitzar la comunitat dancística valenciana. La proposta pretén acollir a creadors de diferents estils i tècniques, de manera que es propicie l’intercanvi de pràctiques i pensament entre la dansa contemporània i les danses urbanes més ‘underground’.
El 9 d’abril serà el torn de la companyia de Sueca Maduixa, que puja a l’escenari del Palau de les Arts la seua aclamada peça ‘Migrara’. La cita suposa l’estrena en sala d’aquesta proposta que aborda el fenomen migratori des d’un punt de vista femení.
Sobre l’escenari, quatre dones pujades a xanques en un espai minat d’obstacles i fronteres invisibles, d’odis irracionals i prejudicis. La peça ha sigut reconeguda amb els premis Moritz de FiraTàrrega a la millor estrena d’arts de carrer i al millor espectacle de les nits del CCAI en FETEN. Aquest passat mes de febrer van visitar els Emirats Àrabs per a representar la marca cultural espanyola en Expo Dubái 2020.
El 10 d’abril, la companyia alacantina OtraDanza s’instal·la al parc Central amb ‘La Banda’, un espectacle itinerant on el circ s’hibrida amb els llenguatges del moviment. Els seus protagonistes són una família nòmada i caòtica integrada per cinc divertits personatges que no poden ser més diferents entre si, però que es complementen a la perfecció. Compartir, connectar, adaptar i reinventar són les paraules clau i les pautes implícites en aquest espectacle de carrer.
Aqueix mateix dia, a la vesprada, el Teatre Rialto acull la preestrena de ‘Cyberexorcisme’, de Núria Guiu, que pren TikTok, la xarxa social de les coreografies, la repetició, la mescla i la còpia com a punt de partida per a indagar en les instantànies que conformen el nostre imaginari. En la seua nova proposta, la creadora catalana desplaça els mecanismes d’aquesta plataforma a l’escena, d’un format privat, pla i digital a un espai comú, físic i col·lectiu.
Com en les seues dues anteriors visites a Dansa València, Guiu torna a posar el focus en la relació entre el cos, la imatge, el poder i la digitalidad, dilemes recurrents entre les noves generacions.
[ad_2]